Pages

donderdag 17 november 2011

Sicilie en Napels

Hallo allemaal,

Het is nu de voorlaatste dag van onze reis en dit is de laatste blogpost voor we thuis zijn.

Dinsdag was een dag op zee, dus hebben we lekker lang uitgeslapen. In de namiddag waren er shows met acts door gasten aan boord. Daar hebben we onze namiddag mee gevuld. Jennifer heeft ook nog aan het zwembad gelegen en ik heb gefitnesst. Na het heerlijke avondeten (kreeft & steak) in galakledij zagen we nog een erg spectaculaire avondshow. Het was vergelijkbaar met Cirque De Soleil.

Gisteren, woensdag, waren we in Sicilie, Messina om precies te zijn. Daar was weinig te zien. Erger nog, het was er behoorlijk vuil en niet gezellig. Daarom zijn we met het openbaar vervoer naar het stadje Taormina gegaan. Dat was wel de moeite. Mooie omgeving (op een berg langs de kust) en wel gezellig. Helaas begon het na een uurtje te regenen. Al bij al was Sicilie een tegenvaller, maar naar Taormina keren we misschien nog wel eens terug. In de lente of de zomer, als het mooier weer is.

Vandaag zitten we in Napels. Deze voormiddag hebben we een uitstap naar Pompei gedaan. Erg de moeite en het hoogtepunt van de reis voor Jennifer. In namiddag hebben we Napels te voet verkend. Mooie, maar drukke stad. Het eten langs de kant van de weg en in restaurantjes zag er lekker uit, maar we zijn er wijselijk van af gebleven. Nu zitten we op een terrasje bij de pier. Dadelijk terug op de boot en dan is het tijd om de koffers te pakken. Vanavond helaas het laatste avondmaal hier en de laatste show.

Morgen volgt een lange dag. Om 7u moeten we al van de boot zijn. Daarna volgt er een uitstap naar Rome. 's Avonds is onze vlucht terug naar Belgie en kort voor middernacht zouden we er moeten landen.

Dat was het dan. Foto's volgen nog!